Onze werkwijze: door de ogen van de klant

Kolkmanwonen Neem gerust contact op

“Begin dit jaar zijn mijn vriendin en ik ons gaan oriënteren op de mogelijkheden voor een vloerafwerking in ons nieuwe huis. Onze plannen waren groots, want we wilden grondig gaan verbouwen. Belangrijke voorwaarde voor de nieuwe vloer was dat deze onderhoudsvriendelijk moest zijn en dat vuil niet goed zichtbaar mocht zijn. Met 2 kleine kinderen is dat laatste niet heel wenselijk.

Al vrij snel heb ik jullie benaderd en gevraagd om advies. Hoewel onze voorkeur in eerste instantie uitging naar een gietvloer, wist je ons te overtuigen voor een PVC vloer te kiezen. Jullie huidige klant benadering is mogelijk bij een bezoek aan ons vorige huis geboren: met allerlei stalen onder de arm kwam je namelijk bij ons thuis om de mogelijkheden te bespreken. In een leuk en enthousiast gesprek heb je onze wensen aangehoord om vervolgens een volledige en passende offerte voor ons uit te brengen. Samen hebben we de planning afgestemd en we keken vanaf dat moment uit naar de uitvoering.

Het moment van de uitvoering in mei kwam dichterbij en een week voor tijd werd het behoorlijk billenknijpen. Nota bene bij de aanleg van de vloerverwarming, een belangrijk en groot onderdeel van onze eigen dienstverlening, ging het volledig mis. Problemen met de toelevering van de materialen en onduidelijkheid in de mogelijkheden om een PVC vloer aan te brengen op dit specifieke vloerverwarmingssysteem, brachten een hoop spanning met zich mee. Normaal kan ik best met de nodige spanning omgaan, maar hier werd het kookpunt wel bereikt.

Gelukkig hielden jullie, en met name vakman Ferdy, het hoofd koel. Zonder dat ik er zelf heel lang nadrukkelijk op aan heb gedrongen, heeft Ferdy zijn uiterste best gedaan om met de leverancier van de vloerverwarming te overleggen wat wel en niet mogelijk was. Uiteindelijk moest de planning 1 dag, van de vrijdag naar de zaterdag, verplaatst worden. Ondanks het feit dat Ferdy veel waarde hecht aan zijn welverdiende weekenden, was ht voor hem geen probleem om die zaterdag een eerste egalinelaag aan te brengen om de vloer uit te vlakken. Dat er vervolgens nog een 2e en 3e laag aangebracht moest worden, lag meer aan het vloerverwarmingssysteem dan aan de inschatting van Ferdy. De waterdunne egaline stroomde namelijk alle kanten op waardoor het leek alsof we beland waren in die bekende reclame van Even Apeldoorn Bellen: “Er gaat altijd meer in dan je denkt”.

Die 3e laag werd zelfs op een woensdagavond uitgevoerd. Ferdy verzekerde mij rond 19:00 uur bij ons te zijn. Rond 21:00 uur kwam Ferdy met zijn collega uiteindelijk aan om vervolgens tot 22:30 uur nog een egaline laag aan te brengen. Een lange werkdag voor Ferdy en zijn collega zat er eindelijk op, maar gelukkig was dit toch echt de definitieve laatste laag.

Enkele dagen later werd er gestart met het aanleggen van de PVC vloer. In goed overleg werd het patroon besproken en wij waren dolenthousiast met het resultaat. Nog elke dag genieten wij van deze geweldig mooie vloer waarbij het onderhoud minimaal is.

Annelieke, ik wil jou en Ferdy enorm bedanken voor jullie deskundigheid, vakmanschap en doorzettingsvermogen. Ik kan jullie absoluut aan iedereen aanbevelen!”

Groeten,

Norbert van Niel